Spis treści
Chcesz podnająć lokal użytkowy na potrzeby prowadzonej działalności? Potrzebujesz porady w tym zakresie? Podpowiemy Ci, jak wybrać biuro do wynajęcia i na co warto zwrócić uwagę, podejmując tę ważną biznesową decyzję!
Kiedy Twój biznes się rozwija i zachodzi potrzeba zatrudnienia większej ilości pracowników, naturalne jest, że potrzebne jest także nowe biuro do wynajęcia. Jak je wybrać? Czym się kierować? Oto kilka wskazówek!
Podstawowy dylemat, z jakim mają do czynienia przedsiębiorcy, to kwestia tego, czy lepiej kupić lokal użytkowy, czy lepiej postawić na biuro do wynajęcia. Inna opcja to współdzielenie przestrzeni z inną firmą. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które trzeba rozpatrzeć przede wszystkim pod względem wielkości firmy i jej potrzeb.
W zależności od charakteru Twojej działalności warto zastanowić się, jaka lokalizacja będzie najkorzystniejsza. Wynajęcie tańszego biura na obrzeżach miasta sprawdzi się w przypadku firm realizujących usługi zdalne lub wysyłających swoje towary do klientów pocztą. Jeśli Twój lokal użytkowy mają odwiedzać klienci, warto zadbać o to, by był on usytuowany w pobliżu centrum oraz w ośrodkach o dużej koncentracji potencjalnych konsumentów.
Wynajem budynków wolnostojących często wiąże się z wyższymi kosztami. Jeśli interesuje Cię biuro do wynajęcia, w którym będą przebywać przede wszystkim Twoi pracownicy, lepiej postawić na budynki wielokondygnacyjne i ulokować biuro w wieżowcu lub apartamentowcu.
Planując rozkład biura, zwróć uwagę na aktualne przepisy oraz wymogi prawne dotyczące BHP, wielkości sal, ilości pomieszczeń sanitarnych oraz metrażu lokalu. Jeśli potrzebujesz porady w tym zakresie, możesz skorzystać z konsultacji z urzędem miasta, w którym chcesz prowadzić działalność.
Biuro do wynajęcia – jak je wybrać? Przede wszystkim przemyśl dokładnie potrzeby swojej firmy:
Mamy nadzieję, że powyższe pytania pozwolą Ci rozwiać wątpliwości i wybrać dobrze!