50-019 Wrocław, ul. Piłsudskiego 91a | 51-152 Wrocław, ul. Piłsudskiego 49-51

Biuro do wynajęcia – jak wybrać lokal użytkowy?

Chcesz podnająć lokal użytkowy na potrzeby prowadzonej działalności? Potrzebujesz porady w tym zakresie? Podpowiemy Ci, jak wybrać biuro do wynajęcia i na co warto zwrócić uwagę, podejmując tę ważną biznesową decyzję!

Biuro do wynajęcia – jakimi kryteriami się kierować przy jego wyborze?

Kiedy Twój biznes się rozwija i zachodzi potrzeba zatrudnienia większej ilości pracowników, naturalne jest, że potrzebne jest także nowe biuro do wynajęcia. Jak je wybrać? Czym się kierować? Oto kilka wskazówek!

#1 Wynajem, czy kupno?

Podstawowy dylemat, z jakim mają do czynienia przedsiębiorcy, to kwestia tego, czy lepiej kupić lokal użytkowy, czy lepiej postawić na biuro do wynajęcia. Inna opcja to współdzielenie przestrzeni z inną firmą. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które trzeba rozpatrzeć przede wszystkim pod względem wielkości firmy i jej potrzeb.

#2 Jaką lokalizację wybrać?

W zależności od charakteru Twojej działalności warto zastanowić się, jaka lokalizacja będzie najkorzystniejsza. Wynajęcie tańszego biura na obrzeżach miasta sprawdzi się w przypadku firm realizujących usługi zdalne lub wysyłających swoje towary do klientów pocztą. Jeśli Twój lokal użytkowy mają odwiedzać klienci, warto zadbać o to, by był on usytuowany w pobliżu centrum oraz w ośrodkach o dużej koncentracji potencjalnych konsumentów.

#3 A co z kondygnacją budynku?

Wynajem budynków wolnostojących często wiąże się z wyższymi kosztami. Jeśli interesuje Cię biuro do wynajęcia, w którym będą przebywać przede wszystkim Twoi pracownicy, lepiej postawić na budynki wielokondygnacyjne i ulokować biuro w wieżowcu lub apartamentowcu.

#4 BHP i wymogi prawne

Planując rozkład biura, zwróć uwagę na aktualne przepisy oraz wymogi prawne dotyczące BHP, wielkości sal, ilości pomieszczeń sanitarnych oraz metrażu lokalu. Jeśli potrzebujesz porady w tym zakresie, możesz skorzystać z konsultacji z urzędem miasta, w którym chcesz prowadzić działalność.

Jak wybrać lokal użytkowy, który spełni nasze potrzeby?

Biuro do wynajęcia – jak je wybrać? Przede wszystkim przemyśl dokładnie potrzeby swojej firmy:

  • Czy korzystniejsze będzie dla Ciebie biuro w centrum, czy na obrzeżach miasta?
  • Ilu pracowników zatrudniasz lub zamierzasz zatrudnić? Jakiej przestrzeni potrzebujesz?
  • Czy masz na tyle środków, by zakupić lokal, czy bardziej osiągalny będzie jego wynajem?

Mamy nadzieję, że powyższe pytania pozwolą Ci rozwiać wątpliwości i wybrać dobrze!

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Praca pośrednika nieruchomości we Wrocławiu

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Jak sprzedać mieszkanie lub dom? Podpowiadamy!

Informujemy, że nasza strona używa plików cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie. Warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki.