Biuro do wynajęcia – jak wybrać lokal użytkowy?

Chcesz podnająć lokal użytkowy na potrzeby prowadzonej działalności? Potrzebujesz porady w tym zakresie? Podpowiemy Ci, jak wybrać biuro do wynajęcia i na co warto zwrócić uwagę, podejmując tę ważną biznesową decyzję!

Biuro do wynajęcia – jakimi kryteriami się kierować przy jego wyborze?

Kiedy Twój biznes się rozwija i zachodzi potrzeba zatrudnienia większej ilości pracowników, naturalne jest, że potrzebne jest także nowe biuro do wynajęcia. Jak je wybrać? Czym się kierować? Oto kilka wskazówek!

#1 Wynajem, czy kupno?

Podstawowy dylemat, z jakim mają do czynienia przedsiębiorcy, to kwestia tego, czy lepiej kupić lokal użytkowy, czy lepiej postawić na biuro do wynajęcia. Inna opcja to współdzielenie przestrzeni z inną firmą. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które trzeba rozpatrzeć przede wszystkim pod względem wielkości firmy i jej potrzeb.

#2 Jaką lokalizację wybrać?

W zależności od charakteru Twojej działalności warto zastanowić się, jaka lokalizacja będzie najkorzystniejsza. Wynajęcie tańszego biura na obrzeżach miasta sprawdzi się w przypadku firm realizujących usługi zdalne lub wysyłających swoje towary do klientów pocztą. Jeśli Twój lokal użytkowy mają odwiedzać klienci, warto zadbać o to, by był on usytuowany w pobliżu centrum oraz w ośrodkach o dużej koncentracji potencjalnych konsumentów.

#3 A co z kondygnacją budynku?

Wynajem budynków wolnostojących często wiąże się z wyższymi kosztami. Jeśli interesuje Cię biuro do wynajęcia, w którym będą przebywać przede wszystkim Twoi pracownicy, lepiej postawić na budynki wielokondygnacyjne i ulokować biuro w wieżowcu lub apartamentowcu.

#4 BHP i wymogi prawne

Planując rozkład biura, zwróć uwagę na aktualne przepisy oraz wymogi prawne dotyczące BHP, wielkości sal, ilości pomieszczeń sanitarnych oraz metrażu lokalu. Jeśli potrzebujesz porady w tym zakresie, możesz skorzystać z konsultacji z urzędem miasta, w którym chcesz prowadzić działalność.

Jak wybrać lokal użytkowy, który spełni nasze potrzeby?

Biuro do wynajęcia – jak je wybrać? Przede wszystkim przemyśl dokładnie potrzeby swojej firmy:

  • Czy korzystniejsze będzie dla Ciebie biuro w centrum, czy na obrzeżach miasta?
  • Ilu pracowników zatrudniasz lub zamierzasz zatrudnić? Jakiej przestrzeni potrzebujesz?
  • Czy masz na tyle środków, by zakupić lokal, czy bardziej osiągalny będzie jego wynajem?

Mamy nadzieję, że powyższe pytania pozwolą Ci rozwiać wątpliwości i wybrać dobrze!